Hasznos ismereteket sajátíthattak el a tanulók a verseny során.
A szabadidő hasznos eltöltésének reményében szervezték meg június 4-én iskolánkban az akadályversenyt az ötödik és a hatodik évfolyam számára két különböző délután.
A program lebonyolításában a szaktanárok segédkeztek, így találtam magam a 6. évfolyamnak rendezett akadályverseny egyik pontján. Az enyémen kívül még kilenc másik állomást hoztak létre a szervezők, ezek egy része az iskola épületében, más része az iskolaudvaron vagy a díszudvaron várta a 10-15 fős csapatokat.
A csapatok első feladata a névválasztás volt, melynek örömmel tettek eleget a gyerekek. Divatos és kreatív elnevezések egyaránt születtek a tanárok és a diákok közös szórakozására. A lelkesebbek saját csapatkiáltást vagy jelszót is kitaláltak maguknak, majd minden állomásnál lendületesen elő is adták.
A verseny feladatai főleg az ügyességre építettek, ebben lehetett mérkőzni, és fejlődni is. Lehetőség volt versengeni labdajátékokban, például kosarazásban vagy pingponglabdás feladatban, egészséges rivalizálás folyt a biciklis tudást igénybe vevő megmérettetésnél, ahol akadályokat kellett kerülgetni. Az egyik állomáson még a mentősök életébe is beleélhették magukat a gyerekek, amikor hordágyon szállíthatták társaikat, és kipróbálhattak egy egyszerűbb katonai feladatot, a Kúszófolyosót is. A feladatok teljesítéséért pontokat kaptak a csapatok, így lemérhették eredményességüket, és a verseny végére kialakult a rangsor, melynek első három helyezettje jutalomban részesülhetett. A feladatok ismertetésénél nagy hangsúlyt fektettünk a balesetvédelemre, így játék közben a felelősségteljes viselkedést, az odafigyelést is gyakorolhatták a gyerekek. A rossz magaviseletért pontlevonás járt, tehát a diákok a játék közben betartották a kulturális viselkedés szabályait is, mindezt olyan jól, hogy nem volt szükség pontok elvételére egyetlen csapat esetében sem.
Tapasztalataim szerint a diákok nagyon élvezték a feladatokat, a két órán át tartó program minden percében igazán jól szórakoztak és kikapcsolódtak, miközben kipróbálták erejüket és ügyességüket, gyakorolták az eredményes csapatmunkát, és átélték a jótékony versenyszellemet. A visszajelzések minden esetben pozitívak voltak, és többször adtak hangot abbéli reményüknek, hogy máskor is részt vehetnek hasonló programokon.