Sport tábor

2014. február 23.

Július 22-én útnak indultunk. Az út során ismerkedtünk egymással és nagyon sokat énekeltünk, hiszen az egyik diák magával hozta a gitárját, nekünk pedig a torkunkban volt a hangszerünk.

Megérkezésünk után elfoglaltuk a szobánkat, kipakoltunk és ágyneműt húztunk (ami nem is olyan könnyű feladat).
Majd tábori gyűlést tartottunk, ahol megismerkedhettünk a hét tervezett programjaival, illetve megtudhattuk, hogy reggelente reggeli tornával és szobaszemlével kezdjük a napot. A gyűlésen 4 csapatra kellett bomlanunk, mert Zoli bácsi minden este sötétedés után szervezett nekünk programot. Ilyen program volt például a csillagtúra, amikor a sötét erdőben, csillagfényben túráztunk. Este került szintén megrendezésre a kincskeresés, amikor megkapott térkép alapján a tábor területén kívül elrejtett  „kincseket” kutattunk fel.

Csütörtökön vacsora után meghirdették a fáklyás váltót, minek keretében rengeteg vicces – ugyanakkor igen nehéz – feladatokban mérhették össze a csapatok az ügyességüket. Talán az egyik életre szóló élményünk volt a pókfoci volt, amikor is a homokpályát leterítettük egy hatalmas nylonnal, és azt szappanos vízzel alaposan bekentük. Senki nem gondolta volna, hogy a foci ilyen körülmények között még szórakoztatóbb, mint az eredeti változat.

Természetesen kulturális kirándulásokat is tettünk a környéken. Megtekintettük a kocsimúzeumot, voltunk a recski bányamúzeumban, ahol nagyon sok érdekes dolgot hallottunk és láttunk. Jártunk az Ilona-vízesésnél, ami igencsak hosszú túra volt, és ebéd után nagyon jól esett a csendes pihenő. Szerencsére az idő kegyes volt hozzánk, így a tervezett fürdőlátogatás sem maradt el.  Bükkszéken egy nagyon gyerekbarát és szép környezetben lévő strandra mentünk el. Sokszor csúsztunk le a vizicsúszdákon, és volt néhány vakmerő tanuló, akik az óriáscsúszdát is kipróbálták. A strandon rendeztünk még úszóversenyt, ugrálóversenyt és megbarátkoztunk a viziröplabdával. A másik hatalmas élményt a Mátraházán működő Oxygén Adrenalin park adta, ahol boboztunk, függőhídon mentünk át, légvárakban ugráltunk íjászkodtunk, paintballoztunk, tutajoztunk, vizigömböccel vízre szálltunk, teljesítettük a vízi akadálypályát, gumikötélhez rögzítve trambulinon ugráltunk, szaltóztunk pörögtünk-forogtunk.

Amikor pedig nem kirándultunk, akkor a tábor területén a meghirdetett versenyeken vettünk részt. Lehetett lábteniszezni, ping-pongozni, focizni, tollasozni.
Az utolsó nap vacsoráját követően újra tábori gyűlést tartottunk, ahol a tanárok és a diákok értékelték a hetet, és ekkor került sor az eredményhirdetésre is.
Az egész hét programját tábortűz zárta, ahol ismét az éneklésé volt a főszerep, hiszen először a tűznél daloltunk közösen, majd kareokezni lehetett.

Összességében egy nagyon tartalmas, élményteli, izgalmas hetet tölthettünk együtt, ahol másképp ismertük meg egymást, mint az iskolában. Nagyon jól éreztük magunkat, úgy gondoljuk, hogy ezek az élmények örökké megmaradnak bennünk, s reméljük, hogy jövőre is hasonló élményekkel térünk haza.