Februári visszatekintő

2018. március 05. Februári visszatekintő

Kedves Olvasóink! Gyerekszáj rovatunk márciusi cikkében néhány fontos februári programot véleményeztek diákjaink, tanulóink.
Ezúttal Kun Barbara (6.c), Olajos Szilvia (8.d)és Sepsi Anna szintén ( 8.d) osztályos tanulók meglátásaiból szemezgettem. Fogadják szeretettel!


A februárról talán mindenkinek a farsang ugrik be elsőként. Barbi, milyen ismereted van, mi jut eszedbe erről a nagyon szép, magyar népszokásról?
Kun Barbi: Nekem elsőként talán a Kiszehajtás jut eszembe. Ekkor egy szalmabábut beöltöztetnek, majd felgyújtják és énekelnek.


Az iskolában felső tagozaton hogyan zajlik a farsangi megemlékezés? Ha visszaemlékszel, alsóban hogyan ünnepeltétek?
Kun Barbi: Felsőben farsangi buli van a kistornateremben. Ilyenkor mindenki táncos és jobbnál jobb zenék szólnak. Szerintem ez nagyon jó. Most ha így visszaemlékszem, az alsós farsangokon mindig jártunk át a szomszéd termekbe beöltözve és ott is táncoltunk. Nekem a kedvenc farsangi játékom a székfoglaló volt.


A kistornateremben milyen programok színesítették a rendezvényt? Hogyan érezted magad? Sokan öltöztek jelmezbe? Melyek voltak a legkreatívabbak?
Kun Barbi: A tombolasorsolás és a jelmezverseny ékelődött be a táncolás közé. Nagyon jó volt, sok mindenkivel táncoltam. Igazából, mi felsősök ezt a beöltözést nem vesszük nagyon komolyan, de azért még vannak páran, akik felvettek jelmezeket. Igazából nem is nagyon figyeltem őket, mi csak táncoltunk.

A nyolcadikos tanulók számára a február a továbbtanulás szempontjából is kiemelten fontos. Ti melyik középfokú intézményekbe adtatok be jelentkezéseket, milyen szakokra és miért ezekre?
Olajos Szilvia: Én a következő iskolákat írtam be:
1. Medgyessy Ferenc Gimnázium általános tagozat
2. Debreceni Református Gimnázium általános tagozat
3. Brassai Sámuel Szakgimnázium logisztikai ügyintéző szak
4. DSZC Könnyűipari Szakgimnázium fodrász szak


Sepsi Anna: Igen, ez a hónap tényleg meghatározó volt számunkra a továbbiakban is. Én a Debreceni Református Kollégium Gimnáziumába, A Tóth Árpád Gimnáziumba, az Ady Gimnáziumba, a Debreceni Református Kollégium Dóczy Gimnáziumába és a Debreceni SZC Vegyipari Gimnáziumba adtam be jelentkezésemet angol és biológia szakokra, mert érdekel mindkét tárgy, ezekkel szeretnék kezdeni valamit a későbbiekben.


Milyen szempontokat vettetek figyelembe legfőképp jelentkezéskor?
Sepsi Anna: Figyelembe vettem az iskola jó hírét, valamint fontos volt, hogy angolból és biológiából legyen emelt óraszámú oktatás az adott iskolában. Mindemellett meghatározó volt a központi felvételi vizsgán elért pontszám is.
Olajos Szilvia: Legfőképpen az iskolák tagozatait, illetve az egyetemre könnyebb bejutást vettem figyelembe. Az iskolák hírnevét is fontos szemügy előtt tartani, mivel nagyon sok iskolának csökkent a színvonala.


Iskolánk néhány büszkesége:)

Miért fontos számotokra, hogy a képességeiteknek megfelelő, lehetőleg a legjobb helyre kerüljetek?

Olajos Szilvia: Nyilván fontos az, hogy az adott diák négy évig ne szörnyülködve töltse mindennapjait, hanem optimális körülmények között. A gyengébb iskolában nem fejlődhet úgy, ahogy kellene, viszont erősebb iskolában lehet, hogy nem tudja felvenni a tempót, így sok stressz érheti ilyen fiatalon.
Sepsi Anna: Mert egy képességeimnek megfelelő iskola hozzásegít a sikeres továbbtanuláshoz, megfelelően felkészít egy olyan felsőfokú intézménybe való bejutásba, ahová majd be szeretnék kerülni és majd olyan állásom lehet, amiben a tudásomat megfelelően tudom hasznosítani.


Mik a legfontosabb céljaitok a közeljövőben, meddig szeretnétek eljutni a tanulás és az elvégzett szakok terén?
Anna: Szeretnék majd egyetemre járni, és szeretném, ha a munkámban is szerepe lenne a biológiának vagy az angolnak.
Szilvia: Én magyartanár szeretnék lenni, így az egyetemig mindenképp szeretnék eljutni.


Milyennek éreztétek az idei írásbeli felvételi nehézségi fokát, mit üzennétek a jövőre felvételizőknek, mire figyeljenek oda?
Szilvia: A magyar felvételi igazán könnyű volt, a matek viszont annál nehezebb. Azt üzenném nekik, hogy semmiképp ne izguljanak, hisz az ront a teljesítményen is. Én elkövettem ezt a hibát sajnos. Járjanak előkészítőre és gyakoroljanak otthon is.
Anna: Véleményem szerint a magyar könnyen megoldható volt egy kis odafigyeléssel, a matekot viszont jóval nehezebbnek találtam. Figyelmébe szeretném ajánlani a jövőre felvételizőknek az eddigi évek feladatsorait, sokat segíthetnek. És persze az órákon történő odafigyeléssel is sokat könnyíthetnek a saját sorsukon. Lelkileg is fel kell készülni, azt tudom ajánlani, hogy ne izgulják túl a dolgot és sok szerencsét kívánok nekik!

Február 15-én múzeumpedagógiai foglalkozás keretében a 6.c és a 6.d osztály a Kölcsey Központba látogatott. Miről szólt a rendezvény, mi lehetett a célja?
Barbi: A foglalkozáson szerették volna Arany János életútját bemutatni és még közelebb hozni hozzánk a Toldit játékos formában.


Arany János az egyik legismertebb költőnk a 19. századból. Toldi című műve milyen tanulsággal bír a mai fiatalok számára?
Barbi: Szerintem az a tanulsága, hogy mindig bízzunk önmagunkban, és sose adjuk fel az álmainkat!

Kedves Gyerekek, köszönöm a beszélgetést, sok sikert kívánok céljaitok eléréséhez és a tanév hátralevő szakaszához!